Oczyszczanie gazów spalinowych

Obecnie każdy samochód wyposażony w silnik diesla ma obowiązek stosowania filtrów dpf. Filtr dpf, czyli filtr cząsteczek stałych jest montowany w układzie wydechowym naszego pojazdu. Filtr usuwa szkodliwe związki chemiczne z gazów spalinowych oraz wypala trujące cząsteczki wewnątrz filtra.

Niestety, filtr dpf na prawdę bardzo często się zapycha, co może powodować w głównej mierze spadek mocy silnika. Innymi objawami zabrudzonego filtra są problemy z rozpędzeniem samochodu czy dyskomfort w trakcie prowadzenia pojazdu. Zapchany filtr zabiera na prawdę dużo mocy i redukuje osiągi. Jeżeli już filtr nie jest w krytycznym stanie napełnienia, można udać się na krótką trasę na autostradzie czy drodze ekspresowej. Zazwyczaj jednakże kierowcy zauważają problem zbyt późno i powinno się poddać filtr cząsteczek stałych regeneracji. polega ona na wypalaniu zanieczyszczeń z filtra w bardzo wysokiej temperaturze. Niektórzy kierowcy decydują się na usunięcie filtra, co może przysporzyć nam problemów. Wycięcie silnika jest skomplikowaną procedurą i konieczna jest zmiana oprogramowania. Wymontowanie filtra jest możliwe, ale niesie ze sobą spore konsekwencję. Za brak filtra samochód może nie przejść przeglądu technicznego, a w trakcie testom policyjnej możemy zapłacić wysoki mandat.
Po usunięciu filtra albo po regeneracji może być konieczny demontaż dpf. Ponowne zamontowanie filtra powinno odbywać się przez fachowców. Na 100 procent montaż filtra i późniejsza regeneracja jest bardziej opłacalna w zestawieniu z wysokością ceny mandatu za brak filtra.

Polecamy: spadek mocy silnika łódź.

Dodaj komentarz