Dobry filtr

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to w pełni normalna sytuacja. Silniki te są tak zbudowane, by wypalać te cząstki stałe, ale jest to możliwe wyłącznie i wyłącznie w przypadku, kiedy w silniku zamontowany jest adekwatny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym zadaniem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i równocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien bardzo dużo jeździć na długich trasach, a nie zawsze tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco bardzo dobrze wypalić, a przez to osadzają się na silniku auta. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to natomiast stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap a także filtrów dpf odbywa się w trakcie jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są po prostu wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeżeli już trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, wyłącznie osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze kłopoty. Stąd też tak ważne jest, by nabywać samochód z silnikiem diesla wyłącznie i tylko wtedy, kiedy często i dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, ponadto koszty generowałyby różnego rodzaju naprawy silnika i innych podzespołów. W takim przypadku lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Sprawdź: spadek mocy silnika.

Dodaj komentarz