Lektor – czym się zajmuje?
Praca głosem nie jest zadaniem łatwym. Przede wszystkim wymaga odpowiednich umiejętności, jak także doświadczenia. Polski lektor powinien też odróżniać się wykształceniem kierunkowym, co daje mu przewagę nad konkurencją, ponieważ zapewnia bardzo dobry warsztat oraz zaplecze do wykonywania tego niełatwego zawodu.
Lektor – na jakie cechy zwrócić uwagę?
Przede wszystkim lektorzy powinni charakteryzować się fachowym podejściem do swoich obowiązków. Bardzo duże znaczenie ma terminowość a także zapał do pracy. Warto dodać, że lektor do promocji powinien mieć szeroki zakres kwalifikacji lektorskich, tak ażeby był w stanie dostosować się do wymogów oraz oczekiwań producentów czy reżyserów. Na pewno przydatnym doświadczeniem w zdobywaniu kwalifikacji lektorskich jest praca w w teatrze polskiego radia. Lektor ma tam okazję wcielić się w dziesiątki postaci, pracując nad odpowiednią modulację głosu. O ile więc szukamy VO do promocji prześledźmy szczegółowo portfolio kandydatów, tak aby wybrać osobę, która posiada bogate doświadczenie w pracy głosem. Zwróćmy również uwagę na wykształcenie kierunkowe, które umożliwia na pracę na bardzo wysokim poziomie. Profesjonalne przygotowanie w wymierny sposób przekłada się na jakość usług lektorskich, warto zatem wybierać specjalistów, którzy zapewnią naszej produkcji odpowiednią oprawę lektorską. Warto zdawać sobie sprawę także, że lektorzy występują nie tylko w reklamach, niemniej jednak także w innych produkcjach takich jak filmy. O ile zatem poszukujemy lektora, sprawdźmy portfolio oraz wcześniejsze osiągnięcia kandydatów.
Więcej: Polski lektor.